انشاء ادم ترسو هزار بار میمیرد آدم ترسو هزار بار میمیرد یعنی چه معنی و مفهوم آدم ترسو هزار بار میمیرد بازگردانی ضرب المثل ادم ترسو هزار بار میمیرد مفهوم ضرب المثل آدم ترسو هزار بار میمیرد انشا دربارهی آدم ترسو هزار بار میمیرد گسترش ضرب المثل آدم ترسو هزار بار میمیرد معنی ضرب المثل ادم ترسو هزار بار می میرد

انشا در ادامه مطلب

داستان ضرب المثل آدم ترسو هزار بار می میرد – شماره ۲

شب بود و اتاق تاریک بود. پسرک روی تختش خوابیده بود که ناگهان دیوی بزرگ و ترسناک با شاخ های بلند و عجیب دید. ترس همه وجودش را گرفت. دیگر آرام و قرار نداشت. با ترس و لرز به خود می گفت: اگر این دیو بزرگ مرا بخورد چه می شود؟ ممکن است دیو بزرگ مرا بدزدد و فردا صبح پدر و مادرم مرا در رخت خوابم نبینند. اگر به من حمله کند چه کار کنم؟ اگر… اگر…..

آنقدر ترسیده بود که سرش را زیر پتو کرد و تا صبح خواب به چشمانش نیامد. وقتی که صبح شد و آفتاب طلوع کرد و اتاق روشن شد، پسرک آرام آرام با ترس سرش را از زیر پتو بیرون آورد و در کمال ناباوری دید همان دیوی که دیشب از آن می ترسید، سایه رخت آویزش بوده است!!

اگر همان لحظه که از آن سایه ترسیده بود و آن را دیو می پنداشت، چراغ اتاقش را روشن می کرد و دنبال راه حل ترسش بود، شب را هم به راحتی می خوابید.

امام علی علیه السلام می فرمایند:

إذا هِبتَ أمراً فَقَع فیهِ فإنَّ شِدَّةَ تَوَقّیهِ أعظَمُ مِمّا تَخافُ مِنهُ.

هرگاه از کاری ترسیدی خود را در آن بینداز زیرا ترس از آن کار بزرگتر از خود آن کار است.