انشا در مورد قرنطینه خانگی

انشا در مورد قرنطینه خانگی انشا در مورد قرنطینه انشا در مورد قرنطینه در ایام کرونا انشا در مورد دوران قرنطینه

 

قرنطینه، جداسازی و محدود کردن حرکت و جابه‌جایی افرادی است که به‌طور بالقوه در معرض یک بیماری مسری قرار گرفته‌اند تا از ناخوش نبودن آن‌ها اطمینان حاصل شود و در نتیجه خطر سرایت مریضی از جانب آن‌ها کاهش پیدا کند.

1- قرنطینه با جداسازی و ایزوله کردن متفاوت است. در واقع، جداسازی به معنای جدایی افرادی که به بیماری مسری مبتلا شده‌اند از افراد است که دچار مریضی نیستند؛ اما این دو اصطلاح غالباً -و به‌ویژه از سوی عامه مردم- به یک معنی به کار می‌روند.

2- واژه قرنطینه برای اولین بار در سال 1127 در ونیز ایتالیا و در مورد جذام به کار رفت و سپس در مورد مرگ سیاه یا طاعون کاربردی گسترده پیدا کرد. بااین‌حال، 300 سال بعد بود که به دنبال ظهور طاعون در بریتانیا، به معنای واقع کلمه، قرنطینه به اجرا درآمد و جنبه کاربردی به خود گرفت.

3- به‌تازگی و در پاسخ به شیوع کروناویروس جدید (کووید 19) از قرنطینه استفاده شده است. به دنبال شیوع این بیماری، تمامی شهرهای چین عملاً تحت قرنطینه همگانی قرار گرفت و درعین‌حال، از هزاران تبعه خارجی که به کشور خود بازگشتند، درخواست شد که یا در خانه خود را ایزوله کنند و یا به مراکز دولتی معین مراجعه کنند.

 

در ماه دسامبر 2019 و به دنبال شیوع بیماری کروناویروس جدید، بیشتر کشورها از افرادی که به‌طور بالقوه با این بیماری در تماس بوده‌اند، درخواست کردند که خودشان را در خانه یا در یک مرکز قرنطینه اختصاصی، ایزوله کنند. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی اجری قرنطینه باید برمبنای بهترین شواهد موجود باشد. مجله مرور سریع (Rapid Review) با استفاده از آمار و اطلاعات سه پایگاه داده الکترونیکی، تأثیرات روانی قرنطینه را مورد بحث و بررسی قرار داد. از 3166 مقاله یافت شده در این سه پایگاه، 24 مقاله در این گزارش منظور شده است. بیشتر مقالات مورد بررسی، به اثرات روانی منفی قرنطینه، از جمله اختلال استرسی پس از آسیب روانی، آشفتگی و خشم پرداخته‌اند. عوامل استرس‌زا عبارتند از: طولانی بودن مدت زمان قرنطینه، ترس از بیماری، سرخوردگی، حوصله سر رفتگی، تأمین مایحتاج، اطلاعات ناکافی، ضرر و زیان مالی و بدنامی.
در شرایطی که قرنطینه ضروری انگاشته شود، مقامات باید این مسائل را مد نظر داشته باشند: نباید افراد را بیش‌ازحد مورد نیاز قرنطینه کنند؛ دلایل روشن و منطقی برای قرنطینه و اطلاعات مربوط به پروتکل‌ها ارائه دهند؛ و از تأمین منابع و تدارکات کافی اطمینان حاصل کنند. برانگیختن حس ایثار و نوع‌دوستی مردم از طریق یادآوری مزایا و منافع قرنطینه برای طیف وسیعی از اقشار جامعه، می‌تواند مثمر ثمر و راهگشا باشد.