ساده نویسی حکایت چون یونس از شکم ماهی نجات یافت حکایت نگاری دهم صفحه 110 خاموشی با سلامت به ازگفتن با ملامت انشا نگارش دهم صفحه 110 حکایت نگاری درس هفتم نگارش دهم حکایت نگاری صفحه 110انشا دهم بازنویسی حکایت چون یونس از شکم انشا حکایت نگاری حضرت یونس پایه دهم











حکایت صفحه 110 کتاب نگارش پایه دهم

چون یونس علیه السلام از شکم ماهی نجات یافت متفکر بود و کمتر سخن می گفت. یکی از موجب سکوت و سبب خاموشی پرسید. گفت: سخن مرا در حبس شکم ماهی انداخت تا وجودم در آتش وحشت شمع وار بگداخت. خاموشی با سلامت به از گفتن با ملامت.

بازنویسی حکایت چون یونس علیه السلام از شکم ماهی نجات یافت

هنگامی که حضرت یونس (ع) از شکم ماهی نجات پیدا کرد، از آن پس، کمتر صحبت می کرد و بیشتر وقت خود را به تفکر می گذرانید. شخصی علت سکوتش را پرسید. فرمود : زبان و سخن گفتن بی جا موجب گرفتاری من در شکم ماهی شد و وجود همچون شمع من از ترس و وحشت سوخت و گداخت. اگر سالم باشی و ساکت ، بسیار بهتر است از اینکه از روی سرزنش و ملامت سخن بگویی.

بازنویسی حکایت حضرت یونس نگارش دهم

زمانی که یونس (ع) از شکم ماهی خارج شد و نجات پیدا کرد، روزها در حال تفکر و اندیشه بود و سخنی نمیگفت.
فردی از او علت سکوت و تامل اش را جویا شد و او پاسخ داد: کلام و سخن من بود که باعث حبس شدن من در شکم ماهی شد و وجودم را همچون اتش سوزاند آن هم ذره ذره مثل شمع. پس خاموش باشی و سکوت کنی تا سلامتی تو حفظ شود بهتر از گفت و گو و سخن گفتن و سرزنش و عذاب است.