انشا در مورد عینک با روش طبقه بندی انشا درباره خانه با مقدمه انشا درباره خانه پایه هفتم انشا در مورد خانه نگارش هفتم انشا در مورد خانه با مقدمه بدنه و نتیجه انشا در مورد خانه با مقدمه و نتیجه گیری انشا درباره خانه پایه هفتم صفحه 42 انشا در مورد خانه و خانواده



مقدمه: در این سقف بزرگ که در هرثانیه اش نفسی می میمیرد و نفسی می آید باید که جایی باشد تا با خیال راحت و دلی آسوده، روزهای زندگی را سپری کنیم و برگ جدیدی از زندگی را ورق بزنیم،به اسم خانه…


بدنه انشا: اگر خانه را معنی کنیم می شود سقفی بالای سرمان تا محفوظ باشیم از آسمان بزرگ که گاهی از سرخشم، سرما و طوفان و سیل نازل می کند و گاهی ازسر عشق باران و برکت!چرا می گوییم گاهی!


زیرا که زمانی ما خانه ایی داریم با سقفی بلند و دیوارهای سنگی و جایی گرم و نرم تا ازسرما و طوفان در امان باشیم و آسیبی به ما نرسد می توان معنی کرد آسمان برایم برکت نازل کرده است.


اما زمانی که درگوشه ایی ازدنیا روی یک تکه ی کاغذ یا کارتن درکوچه و خیابان که تنها سقف بالای سرمان آسمان است و از فقر و تنگدستی آشیانه ایی جز آن نداریم می شود خشم! و چرا خشم!خشم خدا برای این ناعدالتی بین بندگانش…..


عده ایی خانه های مرفح و بزرگ دارند و عده ایی زیرپایشان فرشی ژنده و پاره…

خانه یعنی جایی که در آن آرامش روح و جان برقرار است به همراه خانواده و مهر و علاقه به یکدیگر…


خانه یعنی دورهم بنشینیم با دلی گرم و خوش غذایی بخوریم و از کارو بار و یار سخن بگوییم و کنار هم بخندیم و گریه کنیم و درکنار هم و پشت هم قدم برداریم و مسیر زندگی را سپری کنیم.


خانه یعنی جایی که با دلی آسوده سربر بالین بگذاریم و بادلی خوش سراز بالش برداریم….

خانه یعنی همان دستان پرمهر پدر و مادرم که مرا در آغوش می گیرند و همچون سپری از من مراقبت می کنند.


نتیجه گیری: خانه یعنی جایی که من باعشق و آرامش و دلی خوش و مهربان چشم به دنیا بازمی کنم و از دنیا می بندیم و این چقدرخوب می شد که همیشه یادم باشد یکی هست که می توان باکار هر چند کوچک من شاد شود و کمکی کرده باشیم.


پس یادمان باشد همیشه به کسانی که از ما پایین تر هستند و به کمک ما نیاز دارند کمک می کنیم و دل آنها را هر چندکوچک شادکنیم.