انشا در مورد دهه فجر کلاس پنجم انشا در مورد پیروزی انقلاب اسلامی کلاس چهارم مقاله کوتاه در مورد انقلاب سوال درباره دهه فجر انشا در مورد 12 بهمن متن در مورد 22 بهمن انشا درباره انقلاب 57 انشا در مورد انقلاب و شهادت



دهه ی فجر و 22 بهمن هر سال برای ما یاد آور روزهای سال 1357 است. در آن سال ها مردم همگی با هم متحد شدند و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.


مردان و زنان و کودکان همه در کنار هم ایستادند و روی خواسته ی خود پا فشاری کردند، در خیابان ها گلوله بود که به طرف مردم شلیک می شد اما مردم از گلوله نمی ترسیدند و خودشان را برای هر اتفاقی آماده کرده بودند.


نه بستن فرودگاه ها از باز گشت امام خمینی (ره) جلوگیری کرد و نه کشتار، از به خیابان آمدن مردم، همین مقاومت مردم بود که حکومت پهلوی را به زانو در آورد و باعث سقوط آن شد.


در همین روزها بود که مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) به تبعیت از امام مظلومان سید الشهدا برای بر پایی عدالت جنگیدند و به پیروزی رسیدند. الگوی آنان امام حسین (ع) بود که در راه خدا از هیچ چیز دریغ نکرد و در تاریخ ماندگار شد.


مردم ایران در روز 22 بهمن هر ساله به پاس خون هایی که در سال 57 و پس از آن در جنگ تحمیلی 8 ساله ریخته شد به خیابان ها و میادین شهر می آیند و از انقلاب خود دفاع می کنند.


آن ها در این روز به تجدید عهد و پیمان خود با شهدا می پردازند و به گوش تمام جهانیان می رسانند که پیرو رهبرشان هستند.


در واقع این روزها فرصتی است برای قدردانی از شهدا، شهدایی که رفتند تا ما فرصت زندگی داشته باشیم، شهدایی که جاودانه هستند و بیش تر از همیشه در میان ما حضور دارند.


باید قدر این انقلاب را بدانیم و برای ساختن کشور دست در دست هم دهیم زیرا چشم دشمن باز هم خیره به ایران اسلامی است، آن ها دشمنی دیرینه ای با این انقلاب دارند و دنبال فرصتی هستند تا این انقلاب را از بین ببرند.